reklama

Kedy je ten správny čas??

Už dlhšiu dobu čítam na nete rôzne články a diskusie na tému: „Kedy je ten správny čas mať dieťa?“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Jasné, všetci vieme, táto doba nie je nič moc. Hlavne teraz narážam na podmienky aké vytvára pre mladé rodiny. Celá táto moja filozofická úvaha bola podmienená tým, že som sa dozvedela, že moja spolužiačka zo základnej školy porodila dcérku. No na tom by nebolo nič zvláštne, stáva sa to bežne. Mne skôr vŕta v hlave to, ako to teraz zvládne a či vôbec. Neviem o nej veľa, po základnej škole sa mi stratila z dohľadu, no viem, že býva u rodičov, prácu nemá a jej „partner“ je mimo Slovenska.

Ale aj keby to bola idylka, nie je to skoro mať v 22 rockoch dieťa? Nie je lepšie „budovať kariéru“?? Ja osobne si myslím, že je to vec názoru. Poznám páry, ktoré mali deti ako 18-20 roční, no aj také ktoré ich mali po 30-tke. Každý to cítime inak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Resp. ono to mnoho krát ani nie je o pocitoch, ale proste o možnostiach aké máme. To aby som si vypracovala finančný plán na to, kedy to bude najideálnejšie mať baby.

Mám 2 pohľady na vec:

  1. citové vnímanie: chcem dieťa, to je úplne jednoznačné. Chcem mu dávať toľko lásky koľko bude schopné prijať, chcem sa o neho starať, utierať mu slzičky keď bude plakať. Chcem, chcem, chcem....

  2. reálne vnímanie: nemôžem mať dieťa. Práve som skončila tretí ročník VŠ, pokračujem externe. O týždeň mi v práci končí skúšobná doba. S priateľom sa ideme sťahovať do spoločného bytu, bude treba ho zariadiť, kúpiť posteľ, sedačku, nejaké tie spotrebiče. Proste vééééľa peňazí nás to bude stáť.

Takže teraz už je len otázka, ktorú možnosť si vyberiem. Túžim mať dieťa no zároveň mu chcem dať všetko čo bude potrebovať. Nechcem o nič pripraviť, len pre moju nerozvážnosť. No na druhej strane nechcem mať dieťa v 30-tich rokoch. Chcem mu byť priateľkou, tak ako moja mama bola mne. Tých 30 rokov mi príde strašne veľa.  

Takže suma sumárum som tam kde som bola a ani za svet neviem kade ďalej :)

Foto: Internet

martina kopecka

martina kopecka

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

matka a potom to ostatné... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu